18 november 2016

Ord från livscoachen

Hej där! Säg mig
Vad är på tok?

Jag är, som du anar
En självhjälpsbok

I en människas skepnad
Med mänskliga drag

Full av klokskap
Och insikt är jag

Ge mig ett lillfinger
Eller hela din hand

Mitt huvud på sned
Som en blid konfirmand

Din livslinje svajar
Du, hur står det till?

Jag ger dig min klokskap
Fastän du inte vill

Är din karma i olag?
Hur sov du i natt?

Du ser lite blek ut
Säg, hur är det fatt?

Har du provat Qigong?  
Primalterapi?

Healing, magneter?
Eller astrologi?

Det är nåt med din barndom
Har du glömt hur det var?

Att förtränga är farligt
Riv ner ditt försvar!

Ja, låt tårarna komma
Ge dig hän! Öppna upp! 

Jag känner en kvinna
Hon har en rebirthinggrupp

Hon är helt rätt för dig
En fantastisk person!

Du får försoning
Och jag; provision

Nä, nu måste jag sticka
Ska iväg på en grej

Känns livet förvirrat?
Slå en pling hem till mig!

På ingen tid alls
Kommer jag till din port

Redo att hjälpa
Här har du mitt kort